اهمیت تابلو های ترافیکی و علائم هدایت رانندگی از نظر ترافیک کالا

به گزارش وبلاگ مهیار، تابلو ترافیکی بخش مهمی از حفظ ایمنی رانندگان و عابران پیاده در جاده ها هستند زیرا برای ارائه اطلاعات لازم و هشدار در خصوص خطرات احتمالی طراحی شده اند. این امر برای اطلاع رانندگان و عابران پیاده در حال استفاده از جاده در خصوص جاده و اطراف آن، برطرف سردرگمی، اطمینان از نظم و به حداقل رساندن تصادفات رانندگی است. علائم هدایت و رانندگی بعلاوه در اطراف ساخت و سازهای ساختمانی برای جلوگیری از حوادث بسیار مفید هستند.

اهمیت تابلو های ترافیکی و علائم هدایت رانندگی از نظر ترافیک کالا

منظور ما از تابلوهای ترافیکی چیست؟

تابلوهای ترافیکی در کنار جاده ها و در محل های ساخت و ساز برای هشدار و هدایت رانندگان و بعلاوه یاری به تنظیم و بهبود جریان ترافیک برای رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه سواران قرار داده شده است. تمامی علائم هدایت و رانندگی از جمله تابلوهای ساختمانی و تابلوهای پارکینگ به گونه ای طراحی شده اند که پیغامی ساده و واضح را منتقل نمایند. بنابراین، علامت یک هدف بسیار خاص دارد: محافظت از همه کاربران در جاده ها.

چرا تابلوها و علائم ترافیکی وجود دارند؟

علائم هدایت و رانندگی زبان مشترک رانندگان، عابران پیاده و مسافران در محیط ترافیک است. ترافیک یعنی باز کردن راستاهای دسترسی برای وسایل نقلیه و عابران پیاده. … امروزه افرادی که می خواهند از مکانی به مکان دیگر نقل مکان نمایند با خودروی شخصی ، وسایل نقلیه عمومی و یا با پای پیاده آنجا را ترک می نمایند.

به همین علت ترافیک بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد. بنابراین استفاده صحیح و مناسب از این زبان رایج متشکل از علائم هدایت و رانندگی برای ایمنی راه ها بسیار مهم است. تابو های ترافیکی به گونه ای هستند که اغلب از تصاویر برای انتقال پیغام استفاده می نمایند، مانند عبور حیوانات اهلی یا خطر ریزش کوه و…

اهمیت تابلوهای ترافیکی در اطراف ساخت و سازهای ساختمانی و جاده ها چیست؟

از آنجایی که هدف اصلی تابلوهای ترافیکی یاری به پیشگیری از تصادفات و محافظت از کاربران جاده است، بسیار مهم است که علائم هدایت و رانندگی به وضوح قابل مشاهده باشند، به ویژه به منظور جلب توجه رانندگان در جاده ها. تابلوهای ترافیکی طیف گسترده ای از اطلاعات را ارائه می دهند، از محدودیت سرعت گرفته تا اطلاعات مربوط به مکان و زمان گردش، پارکینگ ها و دستورالعمل های پارک. رعایت علائم جاده ای با کاهش خطر برخورد رانندگان با وسایل نقلیه دیگر، عابران پیاده یا دوچرخه سواران، به ایمن نگه داشتن همه کاربران جاده یاری می نماید.

هنگام رانندگی باید به تابلوهای ترافیکی توجه کنیم . حتی زمانی که فکر می کنیم جاده و علائم موجود را می شناسیم، ممکن است در یک لحظه با علائم گذرا برای پیشگیری روبرو شویم که به ما در خصوص شرایط موقت یا غیرمنتظره جاده هشدار می دهند.

به عنوان مثال، اینکه باید یک راستا انحرافی انجام گردد، یک خیابان یا بزرگراه بسته است یا اینکه فقط می توان از یک خط عبور کرد، حتی در بسیاری از مواقع ما پرچم دارانی را می بینیم که نشان می دهد کارگرانی در حال اجرا کارهای تعمیر و نگهداری یا تعمیر در بخش خاصی از شهر هستند.

این بسیار مهم است که ما به عنوان راننده به علائم هدایت و رانندگی مطلع باشیم، زیرا نادیده گرفتن آنها می تواند ما را با سوانحی رو به رو کند که حتی می تواند بسیار جدی و خطرناک باشد.

شایان ذکر است که شرایط در یک جاده می تواند در چند دقیقه تغییر کند، بنابراین همواره بهتر است به این علائم دقت کنیم تا در هر موقعیتی که ممکن است رانندگی ایمن خودرو را محدود کند، مطلع باشیم. با رعایت همه علائم هشدار دهنده، ترافیک امنیت ما و سایر رانندگان و عابران پیاده که در جاده تردد می نمایند تضمین می گردد.

بهتر است این علائم و تابلوهای ترافیکی را از کودکی به بچه ها خود آموزش دهیم.

چرا آموزش تابلوهای ترافیکی برای بچه ها مهم است و چگونه به آنها آموزش دهیم؟

اهمیت آموزش تابلوهای ترافیکی به بچه ها

ما به عنوان والدین مسئول آموزش بچه هامان، هشدار دادن به آنها، توصیه به آنها و جلوگیری از هر نوع مسئله ای که ممکن است در خیابان ها یا بزرگراه های عمومی داشته باشند، هستیم. بچه ها، حتی اگر کوچک باشند، بخشی از کارهای روزمره خود را به عنوان مسافر و یا به عنوان عابر پیاده در ارتباط با ترافیک می گذرانند. بنابراین، شناخت علائم هدایت و رانندگی بسیار مهم است.

اگرچه بسیاری از مردم از ارزش و اهمیت تابلوهای نصب شده در معابر عمومی بی اطلاع نیستند، اما حقیقت این است که رعایت نکردن آنها می تواند عواقب جدی داشته باشد. علائم هدایت و رانندگی ابزارهای ارتباطی هستند که هدایت، اطلاع رسانی و پیشگیری از تصادفات یا موقعیت های در طول راستا را انجام می دهند. بسیار مهم است که بچه ها آنها را بشناسند، بدانند منظور شما چیست و به آنها احترام بگذارند.

تابلوهای ترافیکی، که علائم جاده را تشکیل می دهند، وظایف مهمی را انجام می دهند.

به بچه ها خود بیاموزید که علائم ایست و عبور عابر پیاده و بعلاوه علائمی که در نزدیکی مدارس و زمین های بازی آنها دیده می گردد، چیست و چه معنا و مفهومی دارند.

مکان های تابلوهای ترافیکی چگونه تعریف می شوند؟

قبل از نصب تابلوهای ترافیکی در یک جاده یا شهر ، یک شرکت ساختمانی یک مهندس را استخدام می نماید تا مطالعه ای انجام دهد تا معین کند آیا علائم خاصی در یک مکان خاص ضروری یا مفید هستند یا خیر. شهرداری یا شرکت ساختمانی می توانند با استخدام مهندس اطمینان حاصل نمایند که علائم هدایت و رانندگی به صورت تصادفی یا بدون علت موجه نصب نشده اند. تابلوهای هدایت و رانندگی که به درستی قرار نگرفته اند، به جای جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی بیشتر می توانند منجر شوند. علائم هدایت و رانندگی نیز از شهری به شهر دیگر نسبتاً ثابت است تا از سردرگمی رانندگانی که در منطقه ها ناآشنا با وسیله نقلیه کار می نمایند جلوگیری گردد.

خرید تابلو های ترافیکی از ترافیک کالا

جهت اطلاع از خرید و قیمت تابلو ها و علائم هدایت و رانندگی می توانید در فروشگاه ترافیک کالا استعلام بگیرید، فروشگاه آنلاین ترافیک کالا دارای محصولات تابلو ها و چراغ هدایت می باشد و بعلاوه ترافیک کالا توزیع نماینده مستقیم از کارخانه و فروشنده مستقیم از مارک های شناخته شده ایمنی ترافیک ایران و بعلاوه برند محصولات خود را به بازار می فروشد،

فروشگاه اینترنتی ترافیک کالا، دارای تمامی محصولات فعال در زمینه فروش تجهیزات ترافیکی و انواع تابلو های شهری و جاده ای می باشد، ارشا ترافیک کالا، با بالاترین کیفیت و طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای به وسیله تیم متا وبز با محتوای عالی، سایت خود را در سطح اینترنت معرفی نموده و به صورت آنلاین فروش دارد.

جهت مشاوره و خرید چراغ های هدایت و رانندگی، ترافیک کالا در این راستا همراه شما خواهد بود. می توانید مشاوره رایگان بگیرید، برای مشاوره با شماره 02166345902 تماس حاصل فرمایید.

منبع : ترافیک کالا | https://traffickala.com

منبع: فوت و فن

به "اهمیت تابلو های ترافیکی و علائم هدایت رانندگی از نظر ترافیک کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت تابلو های ترافیکی و علائم هدایت رانندگی از نظر ترافیک کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید