داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ مهیار، مرتضی براری در پنل تخصصی کشاورزی هوشمند در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا گفت: روزانه داده های 5 ماهواره به صورت آنلاین و داده های 13 ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد

وی اضافه نمود: سازمان فضایی ایران داده های ماهواره ای را دریافت و آرشیو می نماید و برای توسعه داده های مورد احتیاج صنایع مختلف، بسترسازی نموده است.

به گفته رئیس سازمان فضایی ایران، سیاست آزادسازی داده ها، بسترسازی استفاده از داده ها و ارائه داده ابری در اولویت کارهای سازمان فضایی ایران واقع شده است.

براری با اشاره به راه اندازی مرکز ملی داده های ماهواره ای در هفته گذشته، گفت: استارت آپ ها می توانند از داده های این مرکز استفاده نموده و بهره برداری نمایند.

وی گفت: 6 شتاب دهنده در تهران در حوزه فضا شکل گرفته و برنامه ما این است با یاری بخش خصوصی 3 شتاب دهنده در استان های مازندران، خراسان رضوی و سمنان راه اندازی کنیم.

براری توضیح داد: ظرفیت بکر 15 میلیون هکتاری کشور تشنه نوآوری و خلاقیت است و امیدواریم با آزادسازی و ارائه داده های ماهواره ای بتوانیم به بخش کشاورزی یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داده های 18 ماهواره در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید