زاکانی: نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است، پیگیری هم آفرینی پیرامون ایده آل ها به وسیله نخبگان و مردم

به گزارش وبلاگ مهیار، آیین رونمایی از سامانه 137 پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی صبح امروز شنبه - 24 اردیبهشت 1401- با حضور شهردار تهران برگزار گردید.

زاکانی: نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است، پیگیری هم آفرینی پیرامون ایده آل ها به وسیله نخبگان و مردم

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ مهیار، آیین رونمایی از سامانه 137 پلاس، سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی صبح امروز شنبه - 24 اردیبهشت 1401- برگزار گردید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از آیین رونمایی از بخش های مختلف سامانه 137 بازدید کرد و در جریان آخرین شرایط آن نهاده شد. وی بعلاوه در این بازدید به تماس چند تن از شهروندان به وسیله سامانه 137 پاسخ داد.

زاکانی در این بازدید در جمع وبلاگ مهیار درباره موضوع تماس های پاسخ داده شده گفت: موضوع دو تماس اول ساخت و ساز بود و نگاه این بود که ممکن است این ساخت و ساز ها جواز نداشته باشند و اذیت و آزار ایجاد می کردند؛ دیگر تماس نیز درباره درخواست برای برداشتن جدول و گذاشتن نرده در یکی از معابر بود.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شرایط حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت هلال احمر و اورژانس در مواقع مشکل در تردد قطار ها و خرابی واگن ها شرح داد: 7 خط فعال مترو 1500 واگن دارد که احتیاج اصلی این خطوط 2500 واگن است ضمن اینکه از 1500 واگن فعال نیز دو سوم آن احتیاج به بازسازی دارد، بنابراین هم واگن کم است و هم فرسوده می باشد، علاوه بر این در گذشته راجع به انبار ها نیز تمهید نشده و ظرفیت بخشی از اقلام در انبار ها صفر بود بر همین اساس 800 میلیارد تومان برای جبران این کمبود قرارداد بستیم.

وی افزود: در واقع مشکل مترو فرسودگی و کمبود واگن است که در این باره قرارداد تامین 630 واگن با چین و 420 واگن نیز با داخل کشور دنبال می گردد، اما حل این موضوع با یک یا دو ماه میسر نیست بلکه رفع این مساله به 18 ماه تا 3 یا 4 سال طول می کشد؛ این قرارداد ها دنبال می گردد و برای اورهال و بازسازی در حال انعقاد قرارداد هستیم؛ هلال احمر و اورژانس نیز در بحث حمل و نقل کاری نمی توانند بنمایند، ولی می توانیم از خدمات مرتبط با آن ها استفاده کنیم؛ در بخش اتوبوس نیز سال جاری 3250 دستگاه اتوبوس به ناوگان موجود اضافه می گردد، در واقع پنج هزار دستگاه اتوبوس کمبود داریم که باید جبران گردد.

به گزارش شهر، زاکانی در مراسم رونمایی از سامانه 137 پلاس اظهار کرد: موضوع مدیریت شهری که سه جزو شهر و شهروند و شهرداری دارد، مدنظر نهاده شده است و در این سه جز آنچه اهمیت و اولویت دارد شهروندان هستند و پیشرفت شهر باید منجر به زمینه آسایش و رفاه و ارتقای مادی و معنوی افراد در جامعه گردد لذا شهرداری برای این مسأله کوشش می نماید.

شهردار تهران اضافه نمود: برهم انباشتگی مسائل در شهر تهران باعث ایجاد کلاف سردرگمی شده که این کلاف به دستان مبارک مردم که مانند دست غیبی الهی است باز می گردد که تحولات را مدیریت نمایند و حضور آن ها گره گشای مسائل باشد؛ دقت در حضور مردم و ایجاد زمینه حضور آن ها در ابعاد مختلف برای ما فرصت طلایی را خلق می نماید.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری توجه به این دارد که ظرفیت خدمتگزاری خود را افزایش دهد و آبادانی و پیشرفت مادی و معنوی را در تهران دنبال کند تا سطح خدمتگزاری منجر به رضایتمندی مردم گردد.

زاکانی بیان نمود: موضوع ایده پردازی و ارائه طریق و مشارکت در ساختن یک افق و هم آفرینی پیرامون ایده آل ها را باید به وسیله مردم و نخبگان پیگیری کنیم و فهم احتیاج های جامعه و اولویت بندی و انتقال آن ها را دنبال کنیم و باید پایه عمده این کار را مردم قرار دهیم.

شهردار تهران عنوان نمود: در جهت احتیاجمند همراهی مردم هستیم و باید در انجام امور، نظارت بر خودمان را به عنوان یک حق طبیعی برای مردم در نظر بگیریم که به کارکرد های ما یاری می نماید.

وی یادآور شد: ایجاد تسهیلات و امکانات مبتنی بر ظرفیت هایی که فضای مجازی برای نسل امروز خلق نموده امکانی ایجاد نموده که شاهد درگاه جامع و شرایط مطلوب در فضای مجازی باشیم؛ در دل این درگاه و مجموعه کاربردی موضوع 1888 و 137 با قدمت 16 تا 17ساله برای ما مغتنم بود تا مسائل و معایب را رفع و در تعامل دقیق با مردم در ساده ترین صورت یک ارتباط دو طرفه فعال را برقرار کنیم و نظارت بر مفسده های احتمالی در سطوح مختلف انجام و برای رفع آن ها با یاری مردم کوشش کنیم.

زاکانی گفت: امیدواریم هم فرصت ارتباط با مردم را دریابیم و هم از چابکی و چالاکی در خدمتگزاری به مردم یک اعتماد عمومی را داشته باشیم؛ آسایش مردم برای ما مهمترین مسأله است و باید روز به روز مجموعه مدیریت شهری را در چشم و دل آن ها به عنوان یک تکیه گاه بنشانیم.

شهردار تهران اضافه نمود: با دسترسی خود در این سامانه، می توانم شکایت مردمی را مشاهده کنم و یک شعبه ای از شعبات آن بر روی میز کار بنده خواهد بود؛ امیدواریم ماحصل کوشش همکاران ما در سامانه امکان تعامل بدون واسطه با مردم را برای ما فراهم کند؛ باید در 6 ماهه اول سال در حوزه های نرم افزاری و ایجاد ساختار های ارتباطی یک پیشرفت چشمگیر داشته باشیم که این موضوع یکی از چشمه های آن است.

در انتها این مراسم از سامانه 137 پلاس رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زاکانی: نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است، پیگیری هم آفرینی پیرامون ایده آل ها به وسیله نخبگان و مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: نظارت بر شهرداری حق طبیعی شهروندان است، پیگیری هم آفرینی پیرامون ایده آل ها به وسیله نخبگان و مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید