نیکی کریمی در جشنواره برلین از سینمای کیارستمی گفت

به گزارش وبلاگ مهیار، نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مطرح سینمای ایران، در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلیناله درباره عباس کیارستمی اسطوره سینمای ایران گفت: براى کیارستمى بیشتر از سینما، انسانیت و معرفت، اهمیت داشت، شاید به همین علت است که فیلم هایش سال هاست بر جان مخاطب مى نشیند.

نیکی کریمی در جشنواره برلین از سینمای کیارستمی گفت

به گزارش عصر ایران، نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سرشناس سینمای ایران، که فیلم سینمایی خانه دوست کجاست؟ را برای بخش مرور آثار سال جاری هفتاد و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلیناله Berlinale با عنوان جوان در قلب، بزرگ شدن در سینما، انتخاب نموده است در ساعت 21:30 شب گذشته در مراسم اکران ویژه این اثر مطرح سینمایی در سالن کوبیس 6 Cubix 6 در شهر برلین گفت: براى کیارستمى بیشتر از سینما، انسانیت و معرفت، اهمیت داشت، شاید به همین علت است که فیلم هایش سال هاست بر جان مخاطب مى نشیند. فیلم هایى کوچک، با بودجه هایى اندک، اما برآمده از دل، که بدون هیچ تلاشى همه، آنها را دیدند و پسندیدند.

این ستاره سینمای ایران در ادامه سخنانش گفت: خانه دوست کجاست؟ را اولین بار در هفده سالگى دیدم، عصر آدینه در تلویزیون و آن احساس را هیچگاه فراموش نمى کنم. جهانى از نوعى سینماى دیگر، برایم باز شد که شاعرانه، انسانى و به شدت متفاوت بود. پلى برایم شد بین ادبیات، علاقه اصلى ام و سینما و شعر.

هفتاد و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین با مدیریت خانم ماریت ریسنبک Mariette Rissenbeek و مدیریت هنری کارلو چاتریان Carlo Chatrian در چندین بخش رقابتی از جمله؛ بخش رقابتی اصلی، بخش رقابتی نسل ها Generations، بخش رقابتی فُروم Forum، بخش رقابتی فیلم کوتاه، بخش رقابتی مستند و چندین بخش غیررقابتی از جمله؛ بخش پانوراما، بخش نمایش ویژه، بخش نمایش سینمای کلاسیک و ... از روزهای 27 بهمن تا 7 اسفند ماه 1401 (16 تا 26 فوریه 2023 میلادی) در شهر برلین در کشور آلمان برگزار می گردد.

منبع: فرارو

به "نیکی کریمی در جشنواره برلین از سینمای کیارستمی گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکی کریمی در جشنواره برلین از سینمای کیارستمی گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید