پوتین: روابط روسیه و چین نمونه واقعی روابط حسنه در قرن 21 است

به گزارش وبلاگ مهیار به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در نشستی با شی جینپینگ همتای چینی خود به وسیله ویدئو کنفرانس، گفت که هماهنگی بین روسیه و چین در عرصه بین المللی به عاملی برای ثبات در دنیا تبدیل شده است.

پوتین: روابط روسیه و چین نمونه واقعی روابط حسنه در قرن 21 است

روسای جمهور دو کشور برای ملاقات شخصی در ماه فوریه و شرکت مشترک در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2022 در پکن ابراز امیدواری کردند.

رئیس جمهور روسیه در این باره اضافه نمود: من در افتتاحیه المپیک زمستانی در چین شرکت خواهم کرد و سیاسی شدن ورزش را رد می کنیم. وی بعلاوه گفت که شکی ندارد که این مسابقات ورزشی در بالاترین سطح برگزار می گردد.

پوتین بعلاوه با اشاره به روابط اقتصادی بین دو طرف گفت که گردش اقتصادی روسیه و چین از ژانویه تا نوامبر، 31 درصد افزایش یافته و از سطح قبل از همه گیری کرونا فراتر رفته است.

شی جینپینگ هم به نوبه خود از پوتین به علت امتناع از کوشش برای ایجاد اختلاف بین روسیه و چین تشکر کرد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه بعلاوه گفت که چین در حال تبدیل شدن به یک مرکز بین المللی برای فراوری واکسن های روسی اسپوتنیک وی (Sputnik V) و اسپوتنیک لایت (Sputnik Light) است.

پوتین در این باره گفت: قراردادهایی برای فراوری بیش از 150 میلیون دوز واکسن با شش فراوریکننده چینی امضا شده است.

روز گذشته دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع وبلاگ مهیار و با اشاره به ملاقات مجازی پیش رو بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ همتای چینی وی، گفت که این ملاقات از نظر زمانی طولانی خواهد بود و دستور کار گسترده ای را پوشش می دهد.

پسکوف در این باره گفت: نشست روسیه-چین فردا برگزار خواهد شد. این نشست، ویدئو کنفرانسی بین رئیس جمهور پوتین و رئیس جمهور شی است که مذاکرات مهمی را در بر می گیرد.

وی بعلاوه گفت که یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل، پس از ملاقات مذکور، یک نشست خبری برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوتین: روابط روسیه و چین نمونه واقعی روابط حسنه در قرن 21 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روابط روسیه و چین نمونه واقعی روابط حسنه در قرن 21 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید