کاهش اثرات کرونا موجب بهبود تقاضای نفت و بنزین شد، افزایش ایمنی روسیه در برابر کاهش قیمت

به گزارش وبلاگ مهیار، همزمان با کاهش اثرات کرونا بر کشورها نیز فرایند تقاضای نفت بهبود یافته است. با این حال همچنان مازاد عرضه در بازار وجود دارد.

کاهش اثرات کرونا موجب بهبود تقاضای نفت و بنزین شد، افزایش ایمنی روسیه در برابر کاهش قیمت

به گزارش گروه مالی خبرگزاری وبلاگ مهیار، به نظر می رسد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی تا مقدار مناسبی کنترل شده است. همچنین اثرات کاهش عرضه از سوی فراوری کنندگان در بازار نفت در حال نمایان شدن است و همزمان با کاهش اثرات کرونا بر کشورها نیز فرایند تقاضای نفت بهبود یافته است. این درحالی است که همچنان مازاد عرضه در بازار وجود دارد و همین عامل افزایش بیشتر قیمت شده است. وزیر انرژی روسیه به همین دلیل اعلام نموده است که چند شرکت عظیمت نفتی این کشور قصد دارند، فراوری خود را نزدیک به 19 درصد از میزان فراوری در ماه فوریه کاهش دهند.

شرکت عظیم نفتی وسترن یوروپ نیز اعلام نموده فراوری خود را در ژوئن به مقدار 250 هزار بشکه در روز و 134 هزار بشکه در نیمه دوم سال کاهش می دهد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش بیش از 2 دلاری به قیمت 24/58 دلار بفروش رفت.

نفت وست تگزاس آمریکا با رشد 2/25 دلاری به میزان هر بشکه 17/31 دلار معامله شد. در سایر فرآورده های نفتی نیز قیمت بنزین با افزایش تقاضا 3/29 دلار افزایش یافت و گالنی 2/39 دلار خرید و فروش شد.

روسیه آمادگی لازم برای پشت سرگذاشتن دوره کاهش قیمت را دارد

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در گفتگویی درباره شرایط کشور روسیه در شرایط قیمت بسیار پایین نفت گفت: روسیه توانایی خوبی دارد و به اصطلاح دارای یک بالشتک ایمنی برای یک دوره کاهش قیمت نفت است گرچه باید در استفاده از ذخایر نفت نیز بسیار مراقب بود.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کاهش اثرات کرونا موجب بهبود تقاضای نفت و بنزین شد، افزایش ایمنی روسیه در برابر کاهش قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اثرات کرونا موجب بهبود تقاضای نفت و بنزین شد، افزایش ایمنی روسیه در برابر کاهش قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید