کشف مقبرۀ 2 هزار سالۀ یک کودک و 142 سگ!

به گزارش وبلاگ مهیار، بر اساس بیانیه منتشر شده در وب سایت مرکز مطالعات مصر شناسی آموزشگاه علوم روسیه، باستان شناسان اعلام کردند که جسد یک پسر بچه 8 تا 9 ساله را در حالی کشف نموده اند که روی اجساد 142 سگ افتاده و روی سرش یک کیسه کتانی پوشانده شده بود.

کشف مقبرۀ 2 هزار سالۀ یک کودک و 142 سگ!

وبلاگ مهیار | در حفاری های گورستان واحه فیوم در مصر، قبر کودکی کشف شده که به همراه 142 سگ دفن شده بود. بر اساس بیانیه منتشر شده در وب سایت مرکز مطالعات مصر شناسی آموزشگاه علوم روسیه، باستان شناسان اعلام کردند که جسد یک پسر بچه 8 تا 9 ساله را در حالی کشف نموده اند که روی اجساد 142 سگ افتاده و روی سرش یک کیسه کتانی پوشانده شده بود.

به گزارش وبلاگ مهیار ؛ گفته می گردد که این قبر به دوره رومیان و بازه زمانی قرن اول قبل از میلاد تا قرن اول بعد از میلاد تعلق دارد. در بیانیه آموزشگاه علوم روسیه بعلاوه آمده است: دفن اجساد به شیوه دفن هایی که به وسیله کارشناسان مرکز کشف شده، منحصر به مصر نیست. دفن دسته جمعی سگ ها ممکن است نشان دهنده ترکیبی از دیدگاه های مذهبی و جادویی مصری ها و خارجی های ساکن در فیوم باشد که به شکل گیری اشکال جدیدی از مراسم آیینی منجر شده است.

در خبر هریتیج دیلی درباره این کشف نیز اعلام شده است که بقایای کشف شده حیوانات به وسیله متخصص جانورشناسی، گالینا بلووا مورد آنالیز قرار گرفته و معین شده است که سگ ها به طور همزمان مرده اند و هیچ نشانه ای از اعمال خشونت در بقایای حیوانات مشاهده نشده است.

گفته شده است که در بقایای سگ ها آثاری از خاک رس آبی رایج در مخازن مصر باستان وجود دارد؛ بنابراین حیوانات ممکن است همان زمان در هنگام سیل مرده باشند.

منبع: تی ار تی

منبع: فرادید

به "کشف مقبرۀ 2 هزار سالۀ یک کودک و 142 سگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبرۀ 2 هزار سالۀ یک کودک و 142 سگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید