اپل برای هدست واقعیت افزوده ویژن پرو بازی های خاصی را عرضه خواهد کرد

به گزارش وبلاگ مهیار، شرکت اپل (Apple) چندی پیش از هدست واقعیت افزوده (AR) خود به نام ویژن پرو (Vision Pro) رونمایی کرد. این هدست قیمت بسیار زیادی داشته و قرار است یک تجربه کاملاً متفاوت و البته کاربردی به طرفداران ارائه دهد. نکته اصلی اینجاست که این هدست حالت واقعیت مجازی نداشته و کاربر را به یک دنیای تازه نمی برد بلکه این هدست موارد خاصی را به محیط کاربر اضافه کرده و یک رابط کاربری بسیار عجیب دارد.

اپل برای هدست واقعیت افزوده ویژن پرو بازی های خاصی را عرضه خواهد کرد

نکته اصلی اینجاست که در زمان معرفی شرکت اپل اشاره ای به بحث گیمینگ این هدست نکرد. به این شکل که این شرکت بیشتر روی بحث کاربردی بودن و بهتر کردن زندگی افراد مختلف و شغل های متفاوت اشاره کرد و نشان داد که ویژن پرو یک هدست مخصوص افراد حرفه ای است. با این حال افراد حرفه ای هم در مواقع خاصی نیاز به استراحت و بازی دارند!

حال شرکت اپل اطلاعات بیشتری از این هدست 3500 دلاری خود منتشر کرده است. اینطور که به نظر می رسد اپل قصد دارد تا بازی های مختلفی برای این هدست واقعیت افزوده عرضه کند تا از سیستم پردازش فضایی (Spatial Computing) استفاده کنند. طبق چیزی که قبلاً اعلام شده هدست اپل با بیش از 100 بازی اپل آرکید سازگاری داشته و حال با اخبار نو این عدد به 250 افزایش یافته است.

نکته اصلی اینجاست که هدست اپل ویژن پرو می تواند بازی های مختلف را به شکل یک صفحه نمایش عادی به کاربر ارائه دهد. بحث اصلی اینجاست که در میان عناوینی که ذکر شده تعدادی از سیستم پردازش فضایی این هدست استفاده کرده و تجربه آن ها روی ویژن پرو به طور کلی با چیزی که در حالت عادی وجود دارد تفاوت دارد.

عناوینی که قرار است از سیستم پردازش فضایی این هدست استفاده کنند شامل What the Golf، گیم روم (Game Room)، سوپر فروت نینجا (Super Fruit Ninja) و موارد دیگر هستند. این بازی ها همگی از سیستم خاص اپل ویژن استفاده کرده و تجربه بسیار خاصی را به کاربران ارائه خواهند داد.

در کنار این موارد شرکت اپل اعلام نمود که بازی های محبوبی مثل NBA 2K24 Arcade Edition نیز با استفاده از کنترلرهای محبوب، منظور همان کنترلرهای پلی استیشن و ایکس باکس است، در هدست ویژن پرو قابل تجربه هستند. با این حال هنوز اعلام نشده که کدام یک از بازی ها از لحاظ سخت افزاری با ویژن پرو سازگاری دارند.

در خبری که این اطلاعات را منتشر کرده، زمان عرضه هدست ویژن پرو نیز اعلام شده است. با این حال روند خرید این هدست چندان ساده و عادی نیست. به این شکل که این هدست باید به صورت اختصاصی برای سر افراد مختلف طراحی شده و در نتیجه روند خرید طولانی و نسبتاً دشواری دارد. پیش خرید این هدست از هفته آینده آغاز شده و حدود یک ماه دیگر نیز به طور رسمی عرضه خواهد شد.

هدست ویژن پرو 3500 دلار قیمت داشته و دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است این هدست قرار است یک تجربه کاملاً نو را به کاربران ارائه دهد و در زمینه های مختلفی کار آمد باشد. به طور کلی اپل بیشتر به بحث کاربری های شرکتی و رسمی اهمیت می دهد تا گیمینگ ولی وجود بازی های خاصی که می توانند از قابلیت های ویژن پرو استفاده کنند هم به نوبه خود بسیار مجذوب کننده است.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل برای هدست واقعیت افزوده ویژن پرو بازی های خاصی را عرضه خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای هدست واقعیت افزوده ویژن پرو بازی های خاصی را عرضه خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید