اینفلوئنسر ها از سال آینده مالیات پرداخت می نمایند

به گزارش وبلاگ مهیار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) مجلس و در ادامه آنالیز جزییات لایحه بودجه 1400 در بخش درآمدی با الحاق یک بند به تبصره 6 لایحه بودجه موافقت کردند.

اینفلوئنسر ها از سال آینده مالیات پرداخت می نمایند

به گزارش ایسنا، طبق این مصوبه، درآمد های کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمد های کاربران حرفه ای رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

محمد حسین بحرینی عضو کمیسیون مالی مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده این بند شرح داد: در حال حاضر بخشی از کسب و کار ها در فضای واقعی نیست و در مجازی انجام می گردد که این امر فرصت خوبی برای توسعه دولت الکترونیک و کسب و کار های مجازی به شمار می آید.

وی اضافه نمود: در این بین بعضی از کسب و کار ها در فضای مجازی شکل خاصی پیدا نموده و تعداد کاربران بعضی از آن ها نجومی شده است. اینفلوئنسر هایی هستند که تبلیغات گرفته و درآمد های غیرمتعارفی از تبلیغات بدست می آورند.

بحرینی تاکید نمود که این قانون فقط برای صفحات و کانال هایی با بیش از 500 هزار کاربر است و شامل همه کسب و کار ها در فضای مجازی نمی گردد. هدف، کانال ها و صفحاتی هستند که بستری برای دریافت تبلیغات ایجاد نموده و درآمد زیادی هم دارند و بعضا پشت آن یک سلبریتی یا افراد دیگری هستند.

منبع: فرارو

به "اینفلوئنسر ها از سال آینده مالیات پرداخت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفلوئنسر ها از سال آینده مالیات پرداخت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید