به این 5 علت از سفر کردن در خردادماه پرهیز کنید

به گزارش وبلاگ مهیار، با نزدیک شدن تعطیلات خرداد و فشار روحی ناشی از قرنطینه کرونا، بسیاری از مردم برای سفر برنامه ریزی می نمایند.

به این 5 علت از سفر کردن در خردادماه پرهیز کنید

سال گذشته برای تمام مردم ما به شکل عجیبی به خاتمه رسید. در حالی که منتظر رسیدن بهار بودیم و برای آخرین نوروز این قرن برنامه های زیادی داشتیم، با زمستانی دنباله دار روبرو شدیم. شیوع بیماری کرونا سایه سنگینی روی سلامت انسان ها انداخت و زندگی طبیعی آن ها را مختل کرد. با شناسایی دو بیمار در شهر قم این داستان آغاز شد. کم کم تمام شهرهای کشور درگیر شدند و بیماران کرونایی روزبه روز افزایش یافتند.

تعطیلات خرداد ماه در سه مقطع و به مدت 10 روز بسیار وسوسه نماینده به نظر می رسد، ولی در واقع هنوز هم برای با خیال آسوده سفر کردن زود است. پنج علت اصلی برای پرهیز از سفر در خرداد ماه را در ادامه این مطلب مرور می کنیم.

1. بیماری کرونا هنوز خاموش نشده و با همان شدت و سرعت، افراد زیادی را درگیر خود می نماید. باز شدن ادارات و آغاز به فعالیت کسب وکارها به معنای تمام شدن کرونا نیست. بنابراین رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه در تمام فعالیت های روزانه همچنان لازم و لازم است.

2. این اپیدمی هنوز به شرایط پایداری نرسیده و شرایط شهرهایی که در تقسیم بندی سفید و زرد قرار دارند، می توانند در طی چند روز در دسته بندی قرمز قرار گیرند. تعدادی از شهرهای کشور که در شرایط پایدار و خوبی قرار داشتند با عدم رعایت مردم در مدت زمان کوتاهی در شرایط بحرانی قرار گرفتند و تعداد مبتلایان آن ها به صورت صعودی افزایش یافت. با توجه به حجم بالای درخواست اجاره ویلا در شمال این نگرانی مضاعف شد. لازم به شرح است شهرهایی در شرایط سفید قرار دارند که در دو هفته گذشته به طور میانه در هر روز کمتر از یک بستری داشته باشند.

3. احتمالا شما هم در وسایل حمل ونقل عمومی یا در اطراف خود افرادی را دیده اید که ماسک نمی زنند، دستکش ندارند و بدون اینکه جلوی دهان خود را بگیرند سرفه می نمایند. اگر ما تمام نکات بهداشتی را مو به مو رعایت کنیم تا زمانی که افراد اطراف ما هم به همین مقدار رعایت ننمایند، نمی توانیم کاملا از این ویروس در امان باشیم. در هنگام سفر با افراد ناشناس زیادی روبرو می شوید و پیش بینی رفتار آن ها امکان پذیر نیست.

4. در مقایسه با روزهای اول در شرایط بهتری از لحاظ تشخیص و درمان قرار داریم ولی حقیقت این است که هنوز تعداد زیادی از بیمارها شناسایی نمی شوند و با علائم خفیف و بدون اطلاع از اینکه ناقل بیماری اند در جامعه حضور پیدا می نمایند. هنوز درمان قطعی و واکسنی برای این بیماری پیدا نشده و برترین درمان برای این بیماری پیشگیری از آن است.

5. در خرداد ماه تعطیلات زیادی پیش رو داریم و به احتمال زیاد افراد زیادی اقدام به سفر یا اجاره ویلا در شمال خواهند کرد. با افزایش سفر تراکم جمعیت در شهرهای مقصد افزایش خواهد یافت و خطر ابتلا به بیماری کرونا هم در این شهرها بیشتر می گردد.

در این روزها و با شرایط موجود باید کوشش کنیم بیشتر از قبل مراقب هم باشیم. ما در قبال خودمان، خانواده مان و افراد جامعه مسئولیم. این مسئولیت اجتماعی از ماسک زدن در فضاهای عمومی تا یاری های اقتصادی به افراد بی بضاعت و کسانی که شغلشان را در این روزها از دست داده اند را شامل می گردد.

در این میان با لغو شدن بسیاری از فعالیت ها و موکول شدن آن ها به بعد از رهایی از کرونا، کسب وکارهای زیادی با رکود روبرو شدند و تعداد بالایی از هموطنانمان شغلشان را از دست دادند. اتاقک به عنوان سایت رزرواسیون آنلاین اقامتگاه در کشور، یکی از کسب وکارهایی است که با ظهور این بیماری دچار کاهش عایدی شد. سفرها به شدت کاهش یافتند و در این میان تمام کسب وکارهای مربوط به گردشگری با رکود روبرو شدند. برای مراقبت از نیروهای کار، اتاقک تمام نیروهای خود را به دورکاری فرستاد و برای بهبود زیرساخت های سایت برنامه ریزی کرد.

میزبان های اتاقک از جمله افرادی اند که در این روزها عایدی کمتری از سال های گذشته خود دارند. مسافرهای کمتری دارند و خانه هایشان خالی مانده است. تعدادی از این میزبان ها عایدی اصلی خود را به وسیله اجاره اقامتگاه کسب می کردند و در این روزها با مسائل جدی روبه رو شده اند. اتاقک بنابر مسئولیت اجتماعی خویش تصمیم گرفت در این روزها و با پیش بینی افزایش رزروها مراقب میزبان های خود باشد. در راستای این تصمیم اتاقک در نظر دارد دو هفته اول خرداد ماه از سهم خود در رزروهای نو چشم پوشی نموده و تمام مبلغ واریزی مهمان ها را برای میزبان واریز کند تا بتواند اندکی از خسارت های ماه های اخیر را جبران کند. این شرکت و تمام کارکنان آن معتقدند میزبان ها بزرگ ترین سرمایه های اتاقک هستند و رضایت آن ها در نهایت به شکوفایی این کسب وکار منجر خواهد شد پس #مراقب-هم-باشیم

در آخر...

با توجه به شرایط کنونی و خطر اوج گیری مجدد ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه مراقب هم باشیم.

در صورتی که ضرورتی برای سفر کردن ندارید جدا از آن پرهیز کنید.

منبع: کجارو

به "به این 5 علت از سفر کردن در خردادماه پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 5 علت از سفر کردن در خردادماه پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید