خداحافظی زودهنگام تیم ملی فوتبال بانوان از جام ملت های آسیا

به گزارش وبلاگ مهیار، خبرگزاری خبرنگاران- تیم ملی زنان ایران در اولین تجربه خود در جام ملت های آسیا در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفت.

خداحافظی زودهنگام تیم ملی فوتبال بانوان از جام ملت های آسیا

به گزارش وبلاگ مهیار، تیم ملی زنان ایران در صورت کسب یک تساوی مقابل چین تایپه هم این امکان را داشت تا به عنوان تیم سوم راهی یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا گردد اما متاسفانه بانوان چین تایپه عملکرد بهتری داشتند و سه امتیاز این بازی را کسب کردند. تیم ملی ایران در نخستین دیدارش مقابل هند به تساوی بدون گل دست یافت اما به علت ابتلای بازیکنان هند به کرونا و حذف این تیم از مسابقات، تک امتیاز تیم ملی ایران از بین رفت.

تیم ملی ایران پس از شکست هفت بر صفر مقابل چین، بدون امتیاز و با تفاضل منفی هفت در رده سوم گروه جای گرفته بود. ایران برای صعود از گروه باید حداقل به یک تساوی دست پیدا می کرد تا به عنوان یکی از تیم های سوم برتر راهی یک هشتم نهایی گردد اما متاسفانه این چین تایپه بود که با پیروزی 5-0 سه امتیاز بازی را کسب کرد. بانوان ایرانی در اولین تجربه خود در جام ملت ها پیروز به گلزنی نشدند و 12 بار دروازه خود را باز شده دیدند اما امیدواریم این شکست کسب تجربه برای پیروزی های آینده تیم ملی بانوان ایران باشد.

با توجه به حذف هند از گردونه رقابت ها، رقابت های گروه اول در جام ملت های فوتبال زنان آسیا با انجام یک مسابقه در روز انتهای دنبال خواهد شد و آن هم مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران و تیم ملی فوتبال زنان چین تایپه است؛ دوئلی سرنوشت ساز در راه مشخص تکلیف 3 تیم به جامانده برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی.

چین تایپه با سابقه سه قهرمانی در آسیا در پی صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی است و می تواند حتی با تساوی به عنوان تیم دوم گروه خود را به مرحله بعدی برساند، در مقابل زنان فوتبال ایران با سودای ثبت اولین صعود تاریخ به مرحله حذفی جام ملت ها، پا به میدان مسابقه امروز گذاشته اند و برد یا تساوی می تواند حکم صعود شاگردان مریم ایراندوست را بدون اما و اگر امضا کند. به لحاظ آمادگی جسمانی، زنان فوتبال ایران دو مسابقه مقابل هند و چین برگزار نموده اند اما در مقابل چین تایپه تنها یک مسابقه برابر چین داشته و دیدارش برابر هند برگزار نشد تا آن ها با آمادگی بیشتری پا به مسابقه امروز بگذراند.

شاگردان مریم ایراندوست لحظات ابتدایی مسابقه خطرناک حاضر شدند و روی ارسال ضربه کرنر در پی گلزنی بودند که این موقعیت از دست رفت؛ بعد از این فرصت، بازیکنان چین تایپه به سرعت با یک کار تیمی خود را به مقابل دروازه ایران رساندند و توانستند گل فزونی را وارد دروازه زهره کودایی کنند. در ادامه زنان فوتبال ایران برای گل تساوی کوشش می کردند و حریف برای تثبیت پیروزی در پی خلق موقعیت بود.

انتها خلق چند موقعیت، روی تعلل عجیب خط دفاعی و دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، کاپیتان چین تایپه پیروز به ثبت دومین گل خود شد؛ از هم پاشیدگی شیرازه دفاعی ایران فرصت ثبت گل سوم را هم برای چین تایپه فراهم آورد و علی رغم واکنش خوب کودایی، روی ریباند آن ها به گل سوم هم رسیدند تا عملاً رویای صعود به مرحله یک چهارم نهایی در همان نیمه اول بر باد برود.

در نیمه دوم، چین تایپه با آرایشی تهاجمی پا به میدان مسابقه گذاشت و بعد از چند حمله نافرجام، در دقیقه 65 لای لی چین توانست از روی نقطه پنالتی هت تریک خود را تکمیل و پیروزی تیمش را چهارگله کند؛ بعد از این گل بازی درگیرانه و بدون خلق موقعیت جدی روی دروازه ها بیشتر در میانه زمین در جریان بود و بازیکنان چین تایپه به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و از فزونی خود محافظت کنند.

روی اشتباه خط دفاعی ایران دوباره فرصت خوب گلزنی برای چین تایپه به دست آمد و در موقعیتی تک به تک وانگ شیانگ هوئی توانست در نقش تعویض طلایی گل پنجم را هم برای تیمش به ثمر برساند و بعد از آن فرصت برای گل ششم هم بود که از روی خط دروازه مدافع ایران توپ را برگشت داد تا این چنین دومین شکست سنگین زنان فوتبال ملی ایران در جام ملت های آسیا 2022 هند به ثبت برسد و زنان فوتبال ایران با نمایشی دور از انتظار به کار خود در این تورنمنت انتها داده و از گردونه رقابت ها حذف شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "خداحافظی زودهنگام تیم ملی فوتبال بانوان از جام ملت های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی زودهنگام تیم ملی فوتبال بانوان از جام ملت های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید