ماکان T شاسی بلند سریع پورشه معرفی گردید

به گزارش وبلاگ مهیار، شرکت پورشه پس از معرفی نسخه T از مدل های 911 و 718 اکنون یکی از محبوب ­ترین محصولات خود یعنی ماکان را نیز به این نشان مزین نموده است. علاوه بر حضور استانداردها و زبان طراحی کمپانی آلمانی، لوگوی T همچون رسمی که در سایر محصولات پورشه سراغ داریم به مفهوم جزئیات سفارشی در بدنه و کابین است. در این مقاله، به معرفی شاسی بلند سریع پورشه، ماکان T می پردازیم.

ماکان T شاسی بلند سریع پورشه معرفی گردید

حرف T به نمایندگی از کلمه تورینگ انتخاب شده است و خودروهای سری T پورشه در فاصله مدل های پایه و میانی قرار می ­گیرد. پورشه ماکان T هم در فاصله بین مدل های پایه و S قرار گرفته، ولی از نظر فنی با مدل پایه یکسان است.

ماکان T پیشرانه 2 لیتر توئین توربوشارژ با قدرت 261 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر دارد. این خودرو همراه گیربکس اتوماتیک 7 سرعته مجهز به PDK و سیستم دو دیفرانیسل، از نظر فنی مشابه نسخه پایه از ماکان است. بدین ترتیب سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ماکان T حدود 6 ثانیه و نهایت سرعت 230 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت این کراس اوور 7.5 لیتر در 100 کیلومتر برآورد می گردد.

پورشه ماکان T نسبت به مدل پایه بعضی تزیینات ظاهری اضافه را نیز دریافت خواهد نمود. تزیینات خاکستری آینه های جانبی، اسپویلر سقف، زه مشبک و راکرهای جانبی بخشی از ویژگی های ظاهری این مدل است. رینگ های 20 اینچی و جایگاه های تنظیم شونده به همراه گرمکن نیز از دیگر مشخصات مدل تورینگ است. پورشه برای تمایز مدل تورینگ با مدل ساده، عبارت تورینگ را در بعضی نقاط خودرو درج نموده است. در فضای کابین نیز با یک تم تیره روبه رو می شویم که درنهایت کیفیت و زیبایی پرداخت شده است.

مهم ترین تفاوت فنی ماکان با مدل پایه، سیستم تعلیق فعال با آپشن های اسپرت کرونو (Sport Chrono Package) است. خریدار می تواند فنربندی هوایی (پنوماتیک) قابل تنظیم هم سفارش دهد تا هنگام رانندگی در مسیرهای مارپیچ جاده ای و پیست، سختی بیشتری روی سیستم تعلیق فراهم گردد. سیستم تقسیم گشتاور پورشه با نام Torque Vectoring Plus هم در لیست آپشن های انتخابی ماکان T وجود دارد.

جدیدترین آگهی های پورشه

ماکان T در آزمایش ها طی 5.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و بیشینه سرعت نیز برابر با 232 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

این آمار برای نام پورشه و انتظاری که از این برند اسپرت وجود دارد، چندان جالب به نظر نمی رسد، اما به هر ترتیب کمپانی مذکور در نظر داشته تا یک کراس جمع و جور و تقریباً آرام را روانه بازار کند. برای آنهایی که تجربه شاسی بلند سریع با کیفیت پورشه را طلب دارند، احتمالاً ماکان جی تی اس با 434 اسب بخار خروجی گزینه بسیار مجذوب کننده تری خواهد بود.

پورشه فعلاً درباره قیمت ماکان T خبری اعلام ننموده است، اما با توجه به قیمت 54.900 و 65.400 دلار که برای تریم­ های پایه و S مشخص شده است، انتظار داریم که عددی مابین اینها برای ماکان T در نظر گرفته گردد.

آگهی های خرید و فروش پورشه ماکان

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ مهیار بخوانید.

جدیدترین آگهی های پورشه
منبع: بلاگ دیوار

به "ماکان T شاسی بلند سریع پورشه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکان T شاسی بلند سریع پورشه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید