آشپزی

معرفی 10 نوع سوشی محبوب در جهان

سوشی، این شاهکار هنر آشپزی ژاپنی، سال هاست که با زیبایی و طعم منحصربه فردش، دل های بسیاری از علاقه مندان به غذاهای جهانی را تسخیر کرده است. این غذای رنگارنگ و خوشمزه، نه تنها طعم دریایی و تازه مواد تشکیل دهنده اش را به رخ می کشد، بلکه هنر ظریف و دقیق آشپزی...

10 فروردین 1403

طرز تهیه کوکو سیب زمینی آب پز شده خوشمزه و ساده

اگر دنبال غذایی ساده و خوشمزه هستید که در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید، کوکوی سیب زمینی برترین گزینه است. در ادامه، طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی آب پز شده را آنالیز می کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام را مرور نموده بودیم.

7 فروردین 1403

طرز تهیه ساندویچ بین المللی پولد بیف به سبک رستوران

ساندویچ ها تنوع بسیار زیادی در جهان دارند و همواره محبوب می باشد که شما می توانید با مرغ و گوشت این ساندویچ ها را تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک غذای بین المللی در خانه لذت ببرید. ساندویچ پولد بیف از گوشت گوساله تهیه می گردد و شما می توانید داخل نان های مختلف...

26 اسفند 1402

جاذبه های گردشگری برزیل؛ سفر به دنیای رنگ ها و زیبایی

آیا شما در پی یک مقصد هستید که ارزان قیمت باشد و ترکیبی از چشم انداز ها طبیعی خیره کننده، تنوع فرهنگی غنی و ماجراجویی های مهیج را ارائه دهد؟ برای دیدن جاذبه های گردشگری برزیل؛ سفر به دنیای رنگ ها و زیبایی پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما بخوانید.

28 بهمن 1402

در ژاپن ربات می خورند

محققانی از دانشگاه اوزاکا ژاپن در یک ترکیب خارق العاده از رباتیک و هنر آشپزی (culinary) وارد یک مطالعه پیشرو درباره رباتیک خوردنی شده اند.

22 بهمن 1402

انواع روغن خوراکی

فرآیند گرفتن روغن های خوراکی گیاهی از دانه ها و میوه ها مانند زیتون، کنجد و کلزا به صورت کلی شامل چند مرحله است. در مرحلۀ اول دانه ها را تا مقدار ای خرد می نمایند؛ سپس دانه های خرد شده را به دستگاهی که با وارد کردن فشار روغن موجود در دانه ها جدا می نماید،...

9 بهمن 1402

7 میوه مغذی که می تواند جای شیرینی را بگیرد

درحالی که لذت بردن از خوراکی های شیرین ذاتا عادت بدی نیست اما قطعا مصرف روزانه خوراکی های مضر حاوی قندهای افزوده با پیامدهای منفی و زیان بار مختلفی برای سلامت بدن همراه است.

19 شهریور 1402

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی بدون سبزی در سه سوت

پلو خورش یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی هاست و تنوع خورش باعث شده است که مثلا مرغ را به روش های مختلف و با ترکیب های مختلف بپزیم و یک غذای خوشمزه داشته باشیم. اما یکی از غذاهای محبوب که از شمال ایران آمده، مرغ ترش باشد که ما قبلا طرز تهیه مرغ ترش گیلانی را...

16 شهریور 1402

نفس در سینه حبس کنید؛اینجا دریوک است

از میان دره ناگهان رخ نشان می دهد و غافلگیرتان می نماید. نفس در سینه حبس کنید و خود را به لطافت جانبخش آب بسپارید. اینجا آبشار دریوک است ؛ بلندترین آبشار زمینی ایران

27 تیر 1402

با این روش یک غذای سنتی آلمانی درست کنید

غذاهای مختلفی با گوشت تهیه می گردد، که هر کدام روش پخت مختلف و متنوعی دارد و در طعم هم با هم متفاوت هستند، میتلف یک غذای آلمانی است، که مواد اصلی آن را سبزیجات و گوشت تشکیل می دهند.

24 تیر 1402

صبحانه امروز: پنکیک پفکی و خوش طعم و بوی خانگی!

پخت پنکیک در عین حال که بسیار ساده است، ولی رمز و رازهایی دارد تا خوش طعم، پفکی و خوشبو بشود. ما در این مطلب این نکات را به شما آموزش می دهیم.

3 تیر 1402

طرز تهیه کوکو پنیری ساده

کوکو پنیری فاقد گوشت است و برای کسانی که گیاه خوار هستند ولی تخم مرغ مصرف می نمایند گزینه بسیار خوبی است. این کوکو خوشمزه و فوری را می توانید به سادگی در خانه تهیه و با نان تازه سرو کنید.

5 خرداد 1402

چگونه برترین ماهی را بخریم؟

حتما تا به حال بارها و بارها شنیده اید که ماهی یکی از سالم ترین غذاهاست. با وجود این خیلی از مردم به علت بوی نامطبوع آن کمتر به سراغ این گوشت سفید پر خاصیت می روند و بیشتر از مرغ و گوشت قرمز استفاده می نمایند.

29 اردیبهشت 1402

5 غذای برتر جزایر قناری

خبرنگاران: غذاهای جزایر قناری از پاپاس آروگاداس تا بینمسابه خوشمزه و دلچسب هستند.

24 اردیبهشت 1402

دستور طرز تهیه دلمه رَز در زمان قاجار

دلمه انواع مختلفی دارد، اما دلمه برگ مو از مجلسی ترین و محبوب ترین دلمه های ایرانی محسوب می گردد. جالب این جاست که این غذا حتی در زمان قاجار هم مرسوم بوده است.

12 اردیبهشت 1402

این غذاها شما را تا افطار سیر نگه می دارد

بهتر است برای داشتن حس سیری طولانی تر و جلوگیری از بیماری های معده ناشی از گرسنگی و جلوگیری از مصرف دو برابر غذا در وعده های سحر و افطار موارد زیر را رعایت کنیم.

4 فروردین 1402

طرز تهیه کباب بادمجان مجلسی با مرغ چرخ شده

این غذا بسیار نو و خوش طعم است و اگر می خواهید یک غذای ابتکاری نو در خانه تهیه کنید حتما کباب بادمجان با مرغ را تست کنید.

14 اسفند 1401

دستور پخت کیک داکواز؛ دسر فرانسوی خوشمزه

کیک، شیرینی و دسرهای فرانسوی جهانی هستند. فرانسه همواره در صنعت آشپزی از برترین ها بوده است. از کیک و شیرینی های معروف فرانسوی می توان به کروسانت،کنله، ماکارون، شیرینی فینانسیه،کیک کروکمبوش، کیک اپرا، کیک داکواز... اشاره نمود. در این مطلب طرز تهیه کیک...

19 بهمن 1401

پژوهش محقق ایرانی برای فراوری شکلات سالم تر با استفاده از زبان مصنوعی

مهر نوشت: گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی با یاری زبان مصنوعی روی شکلات تحقیقی انجام داده اند تا نوعی از این ماده غذایی را فراوری نمایند که چربی کمتری دارد و سالم تر است.

12 بهمن 1401

11 روش نگهداری لبو یا چغندر قند خام و پخته برای مدت طولانی

آشنایی با روش نگهداری لبو یا چغندر قند در فصولی که این ریشه های مغذی به وفور یافت می شوند، به شما یاری می نماید تا در تمام طول سال از بهره مند شوید و بتوانید برای مدت طولانی تری از لبو و چغندر قند بهره ببرید. به منظور نگهداری چغندر برای مدت طولانی روش های...

7 بهمن 1401
تعداد: (44)